Fajny był ten projekt… Dużo się działo. Dużo szkoleń, warsztatów. Dzięki!

Fajny był ten projekt… Dużo się działo. Dużo szkoleń, warsztatów. Dzięki!

Wspomnienia uczestników projektu „Wspólne przebywanie wzmacnia zaufanie”, realizowanego przez Powiat Sokólski dofinansowanego przez Wojewodę Podlaskiego w ramach Rządowego programu na lata 2014-2016 „Bezpieczna i przyjazna szkoła”

Jakub:

Projekt "Wspólne przebywanie- wzmacnia zaufanie" bardzo mi się podobał. Podczas szkolenia z pierwszej pomocy nauczyłam się wielu wspaniałych rzeczy. Dzięki szkoleniu z komunikacji empatycznej dowiedziałem się dużo ciekawych rzeczy. Szkolenie z terenoznawstwa nauczyło mnie, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach. Podczas tego projektu bawiłam się świetnie!

Maciek:

W naszej szkole zrealizowano projekt "Wspólne przebywanie- wzmacnia zaufanie". Były organizowane liczne warsztaty terenowe oraz gry i zabawy. Uczniowie i nauczyciele wzięli udział w grze terenowej. Dzięki wzajemnej współpracy nauczycieli, wychowawców, uczniów i wspaniałej atmosferze, gra terenowa okazała się świetną okazja do integracji. Zwycięzcy otrzymali nagrody takie, jak puchary, dyplomy oraz smaczne upominki.

Damian:

Projekt "Wspólne przebywanie - wzmacnia zaufanie" uważam oczywiście za bardzo dobrze wykorzystany czas. Szkolenia bardzo mi się przydały. Wiele ciekawych informacji dowiedziałem się na tych zajęciach, dzięki którym mógłbym w stanie pomóc poszkodowanemu. Szkolenie z terenoznawstwa nauczyło mnie poprawnego zachowania podczas niekorzystnych warunków. Podczas tego projektu bawiłem się świetnie. Chętnie wziąłbym udział w tym projekcie jeszcze raz.

Kamil:

Projekt "Wspólne przebywanie- wzmacnia zaufanie" bardzo mi się podobał. Przy wspólnej zabawie ze znajomymi nauczyłem się wiele przydatnych rzeczy i miło spędziłem swój czas. Myślę, że to był udany projekt, który na pewno zapamiętam jako wspaniałą przygodę.

Edyta:

Projekt "Wspólne przebywanie - wzmacnia zaufanie" przywołuje fantastyczne wspomnienia. Z klasą mogliśmy się jeszcze lepiej poznać, zaprzyjaźnić i pokazać swoje osobowości. Najbardziej podobała mi się gra terenowa. Każdy z nas mógł dać coś od siebie. Projekt polegał na tym, aby zbliżyć do siebie wszystkie klasy i wypełnić swoje zadanie. Teraz wiemy, że razem w grupie możemy więcej.

Krzysztof:

Najbardziej z projektu "Wspólne przebywanie - wzmacnia zaufanie" podobała mi się jego ostatnia część, czyli gra terenowa. Nie zapomnę, jak z klasą rozwiązywaliśmy zadania i dobrze się przy nich bawiliśmy.

Kamil:

Projekt "Wspólne przebywanie - wzmacnia zaufanie" oceniam negatywnie. Zajęcia teoretyczne były nieciekawe, dłużyły się niesamowicie. Natomiast na grę terenową większość osób nie przyszło. Podczas zajęć praktycznych było zimno i nieprzyjemnie. Dodatkowo osoby dojeżdżające musiały dosyć długo czekać na autobus, ponieważ zajęcia terenowe skończyły się przed porą popołudniową.

Beata:

Projekt "Wspólne przebywanie - wzmacnia zaufanie" budzi we mnie miłe wspomnienia. Gra terenowa zintegrowała nas wszystkich i pozwoliła na pracę w grupie. Najbardziej podobały mi się szkolenia z pierwszej pomocy, w których nauczyłam się podstawowych zasad ratowania życia. Ćwiczyliśmy resuscytację i wiele innych działań, które pomogłyby nam w skrajnych sytuacjach. Natomiast zajęcia z empatii pozwoliły się bardziej poznać i nawiązać lepszy kontakt z rówieśnikami. Towarzyszyła nam dobra zabawa, ale i też nauka z niej płynąca. Cały projekt wpłynął korzystnie na nas i pozwolił na świetną zabawę.

Klaudia:

Wspomnienia z projektu "Wspólne przebywanie - wzmacnia zaufanie" są bardzo sympatyczne. Na zajęciach z pierwszej pomocy można było przypomnieć sobie zasady udzielania pierwszej pomocy osobie poszkodowanej, jak i wiele się nauczyć. Najbardziej jednak podobały mi się zajęcia z komunikacji empatycznej, ponieważ współpracowaliśmy ze sobą i mogliśmy na siebie liczyć w trudnych sytuacjach. Podobała mi się także gra terenowa. Wreszcie z cała klasą i wychowawczynią świetnie się bawiliśmy.

Marcin:

Udział w projekcie "Wspólne przebywanie - wzmacnia zaufanie" dał mi możliwość sprawdzenia umiejętności ratowania człowieka. Były bardzo urozmaicone zadania, co zaowocowało wytężeniem umysłu i pomysłowością. Świetnie się bawiłem na ognisku, nauczyciele powitali nas kiełbaską z ogniska. Chciałbym aby takie przedsięwzięcia miały miejsce w przyszłości.

Magda:

Wspomnienia z projektu "Wspólne przebywanie - wzmacnia zaufanie" są bardzo miłe. Wszyscy dobrze współpracowaliśmy, mogliśmy się wspierać i na siebie liczyć. Było wiele zabaw i radosnych chwil. Najbardziej podobały mi się zajęcia z pierwszej pomocy, gdzie mogliśmy się wiele nauczyć i pracować w grupie. Dzięki temu klasa bardziej się zgrała. Gra terenowa wymagała trochę większego wysiłku, lecz też była bardzo ciekawa, zabawna i interesująca, ponieważ wszyscy się dobrze bawiliśmy. Było wiele ciekawych zadań, a na koniec wszyscy uczniowie wraz z wychowawcami spędzili bardzo miło czas przy ognisku.

Kamila:

Projekt "Wspólne przebywanie - wzmacnia zaufanie" nauczył mnie kilku istotnych rzeczy, które na pewno wykorzystam w swoim życiu prywatnym. Najbardziej podobała mi się gra terenowa- -wszyscy uczestnicy współpracowali ze sobą, mogliśmy na siebie nawzajem liczyć, zawiązywaliśmy więzi. Warsztaty z pierwszej pomocy uzmysłowiły mi kilka rzeczy na temat postępowania w razie wystąpienia różnych sytuacji zagrażających życiu. Dzięki warsztatom z terenoznawstwa przyswoiłam kilka informacji o których wcześniej nie miałam zielonego pojęcia. Zajęcia z empatii pozwoliły mi bardziej poznać swoich kolegów z klasy.

Dawid:

Projekt "Wspólne przebywanie - wzmacnia zaufanie" pomógł m.in opanować strach przed udzieleniem pierwszej pomocy. Te zajęcia nauczyły, że trzeba pomagać, jeśli zachodzi potrzeba. Szkolenie z terenoznawstwa nauczyło nas, jak się zachować w terenie, co pomogło podczas gry terenowej. Zrozumiałem, że wsparcie i współpraca z innymi jest naprawdę ważna i potrzebna.

Michał:

Dzięki zajęciom z pierwszej pomocy dowiedziałem się wielu ciekawych i przydatnych rzeczy, które w przyszłości mógłbym wykorzystać, aby pomóc osobie poszkodowanej. Podczas interesującego szkolenia z komunikacji empatycznej pracowaliśmy w grupie i świetnie się bawiliśmy.

Bartek:

Podczas zajęć z udzielania pierwszej pomocy pozyskałem wiele przydatnych informacji, które w przyszłości na pewno przydadzą mi się podczas udzielania pomocy osobie poszkodowanej. Nauczyłem się obsługi automatycznego defibrylatora.

Przemek:

Mam bardzo dobre wspomnienia z gry terenowej. Wspólna trasa i zadania wymagające współpracy umocniły więzi w klasie. Spacer na świeżym powietrzu poprawił humory uczestnikom. Ognisko, które odbyło się po wszystkim, to świetny sposób spędzenia czasu ze znajomymi. Bardzo przypadł mi do gustu prowadzący szkolenie z terenoznawstwa. Potrafił ciekawie przekazać informacje i zachęcić ich do wspólnej pracy.

Damian:

Zainteresowało mnie terenoznawstwo. Nigdy nie myśłałem, że tak banalne informacje mogą być tak pomocne podczas pobytu np. w lesie. Pierwsza pomoc, z którą miałem styczność podczas projektu, jest bardzo ważna w życiu, gdyż nie wiemy, kiedy i gdzie ktoś będzie potrzebował pomocy.

Anita:

W czasie szkolenia z pierwszej pomocy razem z prowadzącymi przypominaliśmy sobie, jak powinna wyglądać prawidłowa akcja ratunkowa - w zależności od wieku poszkodowanego. Szkolenie odbywało się w przyjemnej atmosferze, każdy mógł spróbować "uratować" za pomocą defibrylatora szkoleniowego.

Patrycja:

Urzekła mnie atmosfera panująca na zajęciach z komunikacji empatycznej. Myślę, że to zasługa pani prowadzącej. Gra terenowa pomogła zintegrować naszą klasę.

Artur:

Po warsztatach z komunikacji empatycznej moja klasa jest bardziej zgrana, potrafimy się lepiej porozumieć.

Dawid:

Szkolenie z terenoznawstwa pomogło mojej klasie wygrać w grze terenowej. Nauczyło mnie, jak odczytywać mapę, posługiwać się kompasem, a także jak dawać sobie radę bez tych urządzeń. Gra terenowa zbliżyła nas do siebie i pokazała, że działając wspólnie potrafimy zwyciężyć.

Paweł:

Myślę, że po zajęciach z udzielania pierwszej pomocy każdy z nas będzie w stanie podjąć próbę uratowania komuś życia.

Mateusz:

Zajęcia z projektu zapamietam jako czas pożytecznie i mile spędzony z moją klasą. Gra terenowa podobała mi się najbardziej. Zadania, które musieliśmy wykonać, wymagały od nas sprytu i pomysłowości. Uważam, że sztandarowe hasło projektu jest prawdziwe - sympatycznie spędzony czas wzmacnia więzi międzyludzkie.

 

Wspomnienia zebrała: Izabela Garkowska, pedagog w Zespole Szkół Zawodowych w Sokółce

 

Zdjęcia


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.