„Książki lubią zakładki" - Spotkanie w Bibliotece

„Książki lubią zakładki" - Spotkanie w Bibliotece

W Filii Bibliotecznej w Starej Kamionce 4 maja odbyły się kolejne, comiesięczne zajęcia uczniów z klas I-V ze Szkoły Podstawowej w ramach akcji „Z książką mi do twarzy". Tym razem hasłem spotkania było: „Książki lubią zakładki".
Pani bibliotekarka – Maryla Bach-Waleszczyk, rozpoczęła zajęcia od swobodnej rozmowy z dziećmi na temat szanowania książek. Co jest dobre dla nich, a co im szkodzi. Okazało się, że dzieci mają bardzo dużą wiedzę na ten temat i potrafią się o nie troszczyć. Następnie czytane były wiersze z morałem pochodzące z książki Małgorzaty Strzałkowskiej „Rady nie od parady, czyli wierszyki z morałem". W głośnym czytaniu bardzo chętnie wzięły udział wszystkie dzieci. Po przeczytaniu każdego wiersza była również chwila refleksji oraz dyskusji na temat zawartego w nim przesłania. 

W części plastyczno-praktycznej dzieci wykonywały zakładki do książek. Pani Maryla przygotowała wiele wzorcowych zakładek czerpiąc pomysły z podręcznika „Księga pomysłów plastycznych" oraz Internetu. Dzieci podczas swojej pracy chętnie korzystały z przygotowanych przez panią bibliotekarkę szablonów, które musiały ozdobić według własnego pomysłu. Każda praca była inna i bardzo piękna. Wszyscy byli bardzo zadowoleni z uzyskanego efektu, a o to właśnie chodziło. Oczywiście swoje zakładki uczniowie zabrali do domu, aby używać ich do własnych i bibliotecznych książek.

W zajęciach uczestniczyło 21 uczniów i 2 opiekunów (p. Joanna Gejdel oraz p. Grażyna Kamińska).

Następne zajęcia odbędą się 11.05.2016 r. w ramach „Tygodnia bibliotek" pod hasłem: „Biblioteka to fajne miejsce, które chętnie odwiedzamy".

Katarzyna Bułkowska
Biblioteka Publiczna w Sokółce

Zdjęcia


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.