Metody aktywizacji w procesie nauczania

Metody aktywizacji w procesie nauczania

12 stycznia Biblioteka Publiczna w Sokółce zaprosiła nauczycieli na spotkanie ph. Metody aktywizacji w procesie nauczania, które przeprowadziła Pani Marta Szutko-Biernacka - pedagog z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sokółce.

Marta Szutko-Biernacka: Warsztaty miały na celu przypomnienie/zapoznanie uczestników z grupą metod aktywizujących, które można wykorzystać w procesie nauczania, w celu podniesienie jego efektów. Omówiono zasady ich stosowania oraz wyłoniono korzyści płynące z kreatywnego sposobu prowadzenia zajęć z dziećmi i młodzieżą.

W ramach ćwiczeń:

wypracowano listę umiejętności niezbędnych w życiu osobistym i zawodowym, w jakie szkoła winna wyposażyć swoich uczniów,
ustalono cechy charakteryzujące „aktywnego nauczyciela”,
stworzono definicję „atrakcyjnej lekcji”​,
udzielono odpowiedzi na pytanie „Jakie są powody zmniejszania się zainteresowania ucznia nauką?
wykorzystano metody sprzyjające pogłębieniu zdobytej wiedzy, jej operatywności i trwałości, zmuszające do myślenia podczas wykonywania podjętych działań oraz angażujące emocjonalnie i pobudzające aktywność w sferze percepcyjnej, ruchowej, werbalnej i emocjonalno-motywacyjnej.


Biblioteka Publiczna w Sokółce

Zdjęcia


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.