galeria
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Sokółce ogłasza postępowanie kwalifikacyjne w stosunku do kandydatów do służby przygotowawczej na stanowisko stażysty w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sokółce.
1. Informacje ogólne o postępowaniu kwalifikacyjnym o przyjęcie do służby:
liczba stanowisk: 4
nazwa stanowisk: stażysta(docelowo: starszy ratownik-kierowca)
miejsce pełnienia służby: Komenda Powiatowa PSP w Sokółce, ul. Plac Kościuszki 4, 16-100 Sokółka
rodzaj rozkładu czasu służby: system zmianowy
2. Wymagania stawiane kandydatom do służby w Państwowej Straży Pożarnej:
a) obywatelstwo polskie,
b) niekaranie za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
c) korzystanie z pełni praw publicznych,
d) wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe,
e) zdolność fizyczna i psychiczna do pełnienia służby w PSP,
ponadto kandydat w przedmiotowym naborze musi posiadać prawo jazdy kat. C.
Kandydat, który został zakwalifikowany do przyjęcia do służby w PSP musi posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej .
3. Wymagane dokumenty:
1) W nieprzekraczalnym terminie do 02.04.2025 r. kandydat składa opatrzone własnoręcznym czytelnym podpisem:
a) podanie o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej - załącznik nr 1,
b) oświadczenie o dobrowolności przystąpienia do naboru i nie wnoszeniu roszczeń do Komendanta Powiatowego PSP w Sokółce o wypłatę odszkodowania z tytułu ewentualnego wypadku podczas testu sprawności fizycznej, sprawdzianu lęku wysokości i weryfikacji umiejętności pływania - załącznik nr 2,
c) zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania ćwiczeń fizycznych wystawione nie wcześniej niż 30 dni przed dniem przystąpienia do testu sprawności fizycznej (dopuszcza się przedstawienie zaświadczenia bezpośrednio przed przystąpieniem do testu sprawności fizycznej) - załącznik nr 3.
Wraz z powyższymi dokumentami kandydat może złożyć zaświadczenie o uzyskanych wynikach z testu sprawności fizycznej, ze sprawdzianu lęku wysokości (akrofobii) oraz ze sprawdzianu z pływania, które pozostają ważne przez okres 6 miesięcy od dnia zakończenia danego etapu postępowania kwalifikacyjnego przeprowadzonego w innej jednostce organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej. Zaświadczenie zaliczające wymienione etapy postępowania kwalifikacyjnego zostanie wykorzystane w przedmiotowym naborze.
2) Kandydat zakwalifikowany do etapu VI postępowania (rozmowa kwalifikacyjna), w terminie określonym po zakończeniu etapu IV, składa:
a) kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, o ile wcześniej kandydat pozostawał w stosunku pracy lub służby,
b) kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, wyszkolenie lub posiadane umiejętności,
c) zaświadczenie o udziale w działaniach ratowniczo-gaśniczych lub ćwiczeniach organizowanych przez jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej, o ile kandydat jest członkiem ochotniczej straży pożarnej - załącznik nr 4.
4. Miejsce i termin składania wymaganych dokumentów:
Miejsce: sekretariat Komendy Powiatowej PSP w Sokółce
ul. Plac Kościuszki 4, 16-100 Sokółka
(czynny od poniedziałku do piątku od 7:30 do 15:30) tel. 85 722 99 06
termin składania dokumentów: 02.04.2025 r.
Wzory załączników od 1 do 4 wraz z treścią niniejszego ogłoszenia dostępne są na stronie internetowej komendy pod adresem: https://www.gov.pl/web/kppsp-sokolka oraz w sekretariacie komendy.