Wakacyjne staże uczniów w ramach projektu

Wakacyjne staże uczniów w ramach projektu

Wakacyjne staże uczniów w ramach projektu pn. „Uczniowie i nauczyciele Powiatu Sokólskiego podstawą konkurencyjnego rozwoju podlaskiej gospodarki”

    Projekt „Uczniowie i nauczyciele Powiatu Sokólskiego podstawą konkurencyjnego rozwoju podlaskiej gospodarki” realizowany przez Powiat Sokólski w ramach “Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020” jest prawie na półmetku. Jego realizacja ma za zadanie podniesienie kompetencji zawodowych 249 uczniów i 5 nauczycieli szkół Powiatu Sokólskiego, z uwzględnieniem preferencji lokalnego rynku pracy w latach szkolnych 2016/18. Kwota ogólna projektu – 999 198,46 zł, dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 wynosi 949 238,46 zł. Został on wdrożony w 2016 r. a jego zamknięcie nastąpi w 2018. Dzięki jego realizacji udało się zorganizować staże i praktyki uczniom i nauczycielom / instruktorom praktycznej nauki zawodu ze szkół ponadgimnazjalnych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Sokólski.
    W ramach projektu uczniowie odbyli staże u pracodawców, zgodnie z kierunkiem swojego kształcenia, za które otrzymali wynagrodzenie.
    W projekcie uczestniczyli uczniowie z Zespołu Szkół w Suchowoli, kształcący się w zawodach technik handlowiec i tech. rolnik, z Zespołu Szkół Zawodowych w Sokółce – tech. informatyk, tech. usług fryzjerskich, tech. mechanik, z Zespołu Szkół Rolniczych w Sokółce – tech. hotelarz, tech. rolnik, tech. żywienia i usług gastronomicznych, tech. ekonomista.
    Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie mieli możliwość nabycia nowych umiejętności i kompetencji, a także zarobienia swoich pierwszych pieniędzy.
    Stażystów przyjęli m.in. Urząd Gminy w Kuźnicy, Salon Fryzjerski ,,Loka-Loka”, cukiernia ,,Lukrecja”, Bank Spółdzielczy w Sokółce, Zespół Szkół Integracyjnych w Sokółce, IdeaLAN, liczne gospodarstwa agroturystyczne i warsztaty samochodowe.
    Głosy opiekunów staży są raczej zgodne, że to był bardzo konstruktywny czas dla młodych, o ile była w nich wola nabycia nowej wiedzy i umiejętności. Często praktykanci stanowili pomoc w codziennej rutynie zakładowych obowiązków, a nawet czasem staże zaowocowały szerszą współpracą poza stażem. Był to czas, w którym młodzi mogli zetknąć się praktyką i potwierdzić (bądź nie) wybrany przez siebie kierunek. Dotąd tajniki przyszłego zawodu poznawali jedynie w teorii, a staż umożliwiał spotkanie np. z realnym klientem, jego wymaganiami itp.
    Sami stażyści, pytani o praktyki, na ogół wyrażali zadowolenie i entuzjazm. Mówili o konkretnych umiejętnościach, które nabyli i o cennym, często pierwszym, doświadczeniu zawodowym. W większości, z ochotą podjęliby powtórnie wyzwanie i aplikowaliby na podobne staże, bo żadna nawet najlepiej podana teoria nie zastąpi praktyki.

Wydział Rozwoju i Promocji

Zdjęcia


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.